Aktivnosti za predškolce - Orijentacija

Rabin Harold Kushner gledao je djecu koja su na obali zidala kulu iz pijeska. Kada su završili zamišljenu kulu za koju su potrošili puno vremena i strpljenja, došao je val i u trenu je izravnao sa zemljom. Rabin je očekivao suze i bijes. Međutim, djeca su sjela, primila se za ruke i počela se smijati. Malo zatim, započela su graditi novu kulu. Nasmiješio se i rekao: "Naučio sam veoma važnu lekciju. Sve stvari u životu, koje stvaramo dugo vremena i s mnogo energije, stvorene su u pijesku. Trajni su samo naši odnosi s ljudima. Prije ili kasnije doći će val i odnijeti ono što smo sagradili s tolikim trudom. Kada se to dogodi moći će se smijati samo oni koji će se imati s kime držati za ruke."

Nepoznati autor

Pripremile:
teta Gordana i teta Jasna

Gore, dolje, ispred, iza, na, ispod, pored, desno, lijevo, okolo

Orijentacija u prostoru je jako bitna vještina za život svakog čovjeka. Uz pomoć ove vještine, vježbamo ne samo snalaženje u prostoru, nego i matematiku i predčitačke vještine i sve aktivnosti koje zahtijevaju kretanje. Ove aktivnosti mogu se primjenjivati i s djecom koja nisu predškolci, u jednostavnijoj verziji.

Možete sami osmisliti igru kroz koju ćete dijete navesti da se kreće po prostoru prema vašim uputama. 
Primjer: Roditelj je policajac-prometnik koji usmjeruje promet. S djetetom možete izraditi STOP-palicu i slične rekvizite za policajca, ali to nije nužno. Policajac upućuje dijete: skreni desno, trčećim korakom dođi ispred stola, lezi dolje, provuci se ispod... , sakrij se iza... , obiđi oko..., pogledaj lijevo  ... i sl. 


Ako ste raspoloženi i kreativni, izradite mapu stana ili dvorišta prema kojoj će vaše dijete tražiti skriveno blago koje ćete prethodo sakriti na određeno mjesto. Mapu izradite slikovno, osmislite sličice koje će simbolizirati lijevo, desno, korake koje treba napraviti, gore, dolje, ispred, iza, koliko puta treba obići stol naprimjer i slično. Dajte mašti na volju u osmišljavanju zadataka primjerenih dobi vašeg djeteta. Istu vrstu zadatka ponovite više puta, otežavate zadatak ovisno koliko je vaše dijete spretno u snalaženju u prostoru. 
Smislite priču: npr. u dvorištu ste našli bocu s porukom i želite s djetetom vidjeti što ona skriva. Oduševite dijete da je to sigurno nekakva mapa koja vodi do skrivenog blaga. Motivirate ga da pronađe blago. Zajedno s djetetom analizirate simbole na karti. Idealno bi bilo kada biste našli vremena tražiti blago zajedno s djetetom, čitajući s djetetom mapu kako bi ono moglo izvršavati zadatke ili zadatke izvršavate zajedno. Ova igra će sigurno zaokupiti vaše dijete. 
Ako želite zaokupiti dijete dulje, na cilju postavite drugu poruku (mapu) s porukom da istraživanje mora nastaviti sutra. Ako dijete želi već danas naći blago, neće ga naravno naći jer u poruci piše da blago može naći sutra. 

Ovom igrom zainteresirat ćete dijete koje će biti fizički aktivno, razvijat ćete njegovu maštu, vježbati orijentaciju u prostoru i omjere razdaljine, te spretnost djeteta. A igrajući se s djetetom i vi ćete imati priliku na kratko opet biti dijete i obnoviti u sebi ono divljenje prema nepoznatom i istraživačku strast, koje u konačnici mogu pomoći i vama probuditi žar kojim ste započeli obavljati posao kojim se bavite. Ugodna potraga za blagom!

  Dječji vrtić Marija Petković